09-10-2017 / Monier genomineerd voor de titel Fabrikant van de Toekomst

Tijdens het congres ‘Bouwgroothandel Bijeen’in Amersfoort is Monier genomineerd voor de titel Fabrikant van de Toekomst. In de eerste ronde van het onafhankelijke onderzoek door USP Marketing Consultancy onder ruim vierhonderd bouwmaterialengroothandelsvestigingen, is Monier aangewezen als bedrijf dat bovengemiddeld presteert op het gebied van duurzaamheid, digitalisering en kennisdeling. Inmiddels is de tweede ronde van de verkiezing van start gegaan. Tot begin december kan iedereen die werkzaam is binnen de bouwgroothandel de genomineerde fabrikanten inhoudelijk te beoordelen. In januari 2018 wordt de Fabrikant van de Toekomst bekendgemaakt.

Duurzaamheid, digitalisering en kennisdeling zijn volgens de bouwgroothandel de voornaamste thema’s in de samenwerking tussen fabrikanten en bouwgroothandel in de komende jaren. In de enquête werd onder andere gevraagd naar de mate waarin fabrikanten zich inspannen om producten en het productieproces te verduurzamen, het bestelproces te digitaliseren en kennis en ervaring te delen met de groothandel. Monier scoort volgens het management van de bij Hibin aangesloten bouwmaterialengroothandelsvestigingen op al deze terreinen goed.

Het onderzoek is geïnitieerd door Koninklijke Hibin, de brancheorganisatie voor de bouwmaterialengroothandel. Hibin wil in het licht van veranderende (markt)omstandigheden werken aan een goede relatie waarbinnen fabrikanten en groothandel elkaar waar mogelijk versterken. De uitkomsten van het onderzoek moeten individuele bedrijven handvatten geven om de relatie op inhoud te verstevigen. Hibin wil onderzoeken hoe het verbinden van fabrikanten en groothandel vanuit de brancheorganisatie  ondersteund kan worden.

Er zijn in totaal tien genomineerden. Dagvoorzitter Tom van ’t Hek en Hibin-voorzitter Pieter van Leusden maakten de genomineerden bekend. De genomineerden zijn (in alfabetische volgorde) Daas Baksteen Zeddam B.V., Isobouw Systems B.V., Kingspan Unidek B.V, Knauf B.V., Knauf Insulation B.V., Monier B.V., Nelskamp Dakpannen, Saint Gobain Isover B.V., Velux Nederland B.V. en Weekamp Deuren B.V.

Over Koninklijke Hibin

Koninklijke Hibin richt zich enerzijds als brancheorganisatie voor de bouwmaterialenhandel op belangenbehartiging, advisering, arbeidsvoorwaarden en pensioenregelingen, en anderzijds als servicecentrum op een aantal succesvolle diensten voor haar leden. Namens de bedrijfstak voert Hibin cao-onderhandelingen en neemt ze initiatieven om via samenwerking binnen de bouwketen de positie van de bouwtoelevering te versterken. Voorts stimuleert Hibin innovaties en bevordert ze het professionele ondernemerschap binnen de branche. Koninklijke Hibin vertegenwoordigt 414 vestigingen en 90% van de omzet in de branche.